BinaryVision

המלצה על מוצר Firewall בייתי

מאת בתאריך 20/01/10, תחת כללי

מזמן לא יצא לי לראות מה חדש בעולם תוכנות ה- Firewall, אז כמה אנשים המליצו לי על האתר הזה שנראה די לגיטימי, יש להם מתודולוגיה, פרמטרים לבדיקה, וציונים. החלטתי לתת סיבוב ל- 2 המוצרים שקיבלו את הציונים הכי גבוהים ב Review שלהם.

PC Tools Firewall Plus 6.0.0.88 ו- Comodo Internet Security 3.13, שניהם מוצרים חינמיים אז אין בעיה להוריד ולבדוק. Online Armor Premium קיבל ציון 99% אבל הוא לא נתמך ב64 ביט, אז אין לי מה לבדוק אותו.

התחלתי מ PC Tools, הלוגו הזכיר לי מאיפה אני מכיר את החברה: הם עשו קופה בזמנו עם מוצרי ה Anti-Spyware, ותיקוני ה- Registry. אחרי שהתקנתי את המוצר הוא שאל אותי אם אני סומך על Google Talk ו mIRC, הסיבה שהוא התפל דווקא עליהם היא שהתוכנות לא חתומות, שזה סבבה כל עוד מי שרוצה לפרוץ אליך לא מוכן לבזבז 1000 דולר על חתימה. ניסיתי להריץ netcat ועוד כמה תוכנות אינטרנט לא חתומות, ולהפתעתי זה עבד. מוזר, אין שום שאלות מהתוכנה. ניסיתי להריץ shell של vnc connect back, גם עובד. מדאיג.

או קיי, אז אולי הוא ברמה של Windows Firewall חשבתי לעצמי, הוא בטח יקפוץ אם התוכנה תעשה listen ל 0.0.0.0, אבל מסתבר שממש לא. בניתי קוד חדש לבדיקה, לא חתום ולא כלום, דחפתי אותו בכוונה ל Startup ב Registry רק כדי לראות אולי PC Tools יבין את הרמז, אבל הרמז לא נקלט. כנראה שאני קורא את התוצאות הפוך, בטח באתר התכוונו ל- "100%" פריץ.

טוב, נמשיך עם Comodo, גם הוא קיבל ציון 100, וגם הוא חינמי.

ההתקנה שלו די גדולה, ומתחילה מ WinZip SFX, משהו שלא ראיתי משנת 1999 אז כשהסרט מאטריקס הראשון יצא. אחרי זה ההתקנה רצתה לדחוף לי 3 toolbars, ורצתה להחליף לי שרתי DNS.

אחרי ההתקנה, comodo התחיל לשאול שאלות, רובן מפגרות, כמו האם מותר לגעת לתהליך מערכת בג'יסטרי, בלי להגיד לי מה התהליך או מה ברג'יסטרי. אחרי משהו כמו 50 שאלות מתוכן 48 שבאמת לא היה צריך לשאול, הוא התחיל לעבוד. הוא בהחלט שם לב ל- VNC ולקוד שבניתי.

מה שפחות טוב, מסתבר שההמלצות ש- comodo נותן מבוססות על מה שאנשים אחרים לוחצים, למשל, התוכנה אמרה לי ש 95% מהאנשים שהריצו את הסוס הטרויאני חשבו שהתוכנה בטוחה. כמובן שמי שיודע לקבל החלטות כאלה בעצמו אכן הרוויח כלי די חזק לפחות מהכמה דקות שיצא לי לעבוד איתו.

לא יצא לי לבדוק שיטות מתקדמות על ה Firewall עדיין, אני אעדכן את הטקסט כשיצא לי. ראיתי גם עוד שמות של תוכנות מוכרות כמו Outpost ו Kaspersky שהיו לי בעבר, נכון לעכשיו ההמלצה שלי למי שמחפש משהו שייתן רמה סבירה של הגנה – שילך על Comodo.

:, ,
11 תגובות:
  1. TAsn

    ה comodo הזה נשמע שטני מאוד. 😐

  2. cP

    כן, מוזר, בסוף המאמר הייתי בטוח שלא תמליץ על אף אחד משניהם.

    כיף לראות כאן עדכון!

  3. TAsn

    cP, עוד מעט אני אוכל לספק יותר עדכונים (מהכלום שאני מספק עכשיו), איך אני מחכה לזה!

  4. cP

    כן כן, "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול" 😉

  5. Exodus

    היה יותר מענייו אם היית מנסה מתקפות שהן לא user depended כמו MS08-068 ו- MS09-050 ולבדוק עד כמה הFW השקריים האלה באמת עובדים.

  6. Fate

    איך הPC Tools קיבל ציון כלכך גבוהה??
    נשמע לי כמו גוש חרא…

  7. TAsn

    לדעתי המסקנה היא שהאתר הזה מעפן.

  8. Gman

    בתור משתמש וותיק של קומדו מעל לשנה, הFW החינמי הטוב ביותר מאפשר לך גם לראות את כל התעבודה היוצאת מהמחשב לאינטרנט ולהפך, דוג' : כאשר הדפדפן עובד הוא מפקח על כל הפורטים שבהם עוברת תעבורה על פורטים שבמצב ליסטן וכו'.
    אותו הדבר עם פרוססים במחשב תוכנה מאוד טובה ומומלצת.

    חידשתה לי את עניין ההמלצות אף פעם לא טרחתי לקרוא באמת

  9. TAsn

    Gman, גם Wireshark נותן לך לראות את כל התעבורה, אבל firewall לא צריך להסתכל על תעבורה, אלא לחסום כמה שיותר תעבורה רעה וכמה שפחות תעבורה טובה בלי לעצבן יותר מידי. (אני מדבר על fw ביתיים)

  10. PHANTOm

    אני חושב שאני מספיק זמן עם Comodo בשביל להגיד, שהוא לא כזה טוב. אם היו עושים ממשק GUI לחיבורים יוצאים ב- Windows 7 זה היה בערך באותה רמה.
    אין לו שום טריקים חכמים למנוע מתקפות מתקדמות, ככה שהוא לא מגן מפני מתקפות ממוקדות, לפחות הוא עוצר את כל הדברים הזולים.
    זאת גם הבעיה שהייתה לי עם Outpost, למרות שה- Outpost בהחלט ניסה, אבל לא בדיוק הצליח.
    מה שלדעתי היה משפר מאוד את רמת האבטחה היא מוצר שיודע להגביל חיבורים של תוכנות למתחמי אייפי או ספקיות(WHOIS), ככה שאפשר יהיה להגדיר לדוגמא את Norton לדבר רק עם שרתי Akamai. יש יותר מידי תוכנות עם API מוזר (למשל Skype, וגם ב Windows עצמו לא חסר) שמצד אחד בלתי אפשרי לעבוד עם המחשב ולקבל התראה על כל תהליך שמנסה לגעת בזה, ומצד שני זה יוצר חור אבטחה ענקי.

  11. sAo

    מישהו יכול להסביר לי בקצרה מה זה :
    VNC CONNECT BACK SHELL?
    נסיתי למצוא בגוגל ולא הבנתי כ"כ..
    תודה!

השאר תגובה

מחפש משהו?

תשתמש בטופס למטה כדי לחפש באתר: