BinaryVision

פלאפון פתוח זה טוב לפרטיות

מאת בתאריך 29/05/09, תחת כללי

הפוסט הזה הוא פסוט תגובה לפוסט שנמצא בלינק הזה: אבטחה ופרצות ברשת ה GSM שם הוסבר איך אפשר לחטוף פלאפון ולהאזין לרעשי רקע שבסביבה שליד הפלאפון.

אתחיל בלהרחיב קצת על סיבה נוספת ללמה המתקפה שמתוארת שם אפשרית, ואמשיך בלהסביר למה פלאפון פתוח זה טוב בשביל כולנו.

אין כרטיס קול בפלאפונים
בעקרון, בכל הפלאפונים "הפשוטים" אין כרטיס קול, ועד כמה שאני יודע (דרוש אימות), גם בפלאפונים המתקדמים יותר, כמו N95, Iphone ודומיהם.
למה הם עושים את זה? שמעתי כל מיני שמועות, על כך שהפרוטוקול של GSM (שכמובן סגור תחת NDA) מכיל פסקה הדורשת חיבור ישיר בין ה GSM לבין מערכות השמע (ככה"נ לבקשת האח הגדול), אם זה אכן המצב, GSM הוא התגלמות הרשע, אם לא, אז GSM עדיין דפוק מהסיבות שהסבירו מקודם. יכול להיות שמדובר בחיסכון בעלויות ובמשקל של המכשיר, ואם כן, זה תירוץ מתקבל אבל עדיין יוצר בעיה רצינית.
דבר זה גורם, שגם אם המכשיר כבוי, או גם אם המשתמש היה רוצה, הוא *לא* יכול לכבות את החיבור בין ה GSM לבין אביזרי השמע, מה שאומר ש*תמיד* אפשר לצוטט לו, וזה לא בשליטתו, למען האמת, גם אם היה לפלאפונים כרטיס קול, בגלל שהם סגורים לא היה למשתמש שליטה מלאה עליהם, ולא היה אפשר לוודא שאכן החיבור סגור.
אז בעצם, אפילו עם כל מאפייני האבטחה החלשים של ה GSM, אם היה לנו שליטה על מה קורה בפלאפון, לא היה אפשר להאזין לנו, אבל כמו שאנחנו רואים, אין זה המצב.

מה קורה באופן מוקו
באופן מוקו יש כרטיס קול, ובגלל ש*הכל* בו פתוח, אנחנו יכולים להיות בטוחים שאף אחד לא מאזין לנו, אפשר פשוט לכבות את החלק שאחרי על החיבור בין ה GSM לבין הכרטיס קול, והופה, אנחנו בטוחים. אז איך זה בעצם מתאפשר? ובכן, בגלל שהפלאפון פתוח, אני יודע שכאשר אני מכבה משהו, הוא מכובה, ובנוסף, ה"מבנה" של המוקו כמו שהוא, נבנה בפיקוח מלא של הקהילה, אשר יש בה אנשים מבינים שידעו להכריח הפרדה כזו, כי הרי, אף אחד לא אוהב שמאזינים לו…

מה אפשר לעשות?
אם יש לכן קצת ידע באלקטרוניקה, אפשר לעשות "eavesdrop-proofing" לפלאפון ע"י הוספת מתג שאחראי על ניתוק המיקרופון של הפלאפון ברמת החומרה, זה כמובן יבטל את האחריות, ועוד הרבה בלאגנים, אבל זה הפתרון הכי טוב!
למען האמת, הפתרון הכי טוב הוא לקנות פלאפון פתוח, ואולי ללחוץ על ייצור של עוד כאלה. בכלל, למוקו יש עוד שימושים מעניינים שאני אכתוב עליהם בעתיד, אם מישהו מעוניין: openmoko לקריאה נוספת על האופן מוקו.

אז בקיצור, תמיד תניחו שמאזינים לכם, וגם בישיבות עסקיות עם מידע עסקי חשוב, מומלץ לכבות את הפלאפון, כי בתאכלס, כל אחד יכול להאזין לכם, בקלות…

:, , ,
8 תגובות:
  1. T4uSBaZ

    תמציתי ולעניין. 🙂
    ת'אמת שפעם שמעתי איפהשהו שהפלאפון לעולם לא באמת מכובה – וגם אם אנחנו מכבים אותו אז אפשר לצוטט לנו .. אז צריך פשוט להוריד ת'סוללה.
    עכשיו השמועה אומתה..

  2. TAsn

    השמועה אומתה כבר בפוסט של ספדר, פשוט עכשיו הסברתי על עוד משתנה שקשור לתופעה, וזה החיבור עצמו לאביזרי סאונד.

  3. Fate

    ראיתי איפשהו מפרט "אפשרויות" שיש באיזה טלפון מוטורולה אחד, לא מאתי את הקישור, אולי פעם אחרת…
    בכל מקרה,
    יש שם אפשרות לשמור מספר חירום, שכאשר אתה לוחץ 3 פעמים Send, אז הוא מתקשר בצורה שקטה לטלפון הזה, בלי שום אינדיקציה ויזואלית או קולית, משאיר את השיחה פתוחה.
    זה עוזר אם נגיד חוטפים אותך, או שאתה באיזה צרה אחרת.
    אבל מצד שני, יש כזה Feature בטלפון, אני בטוח שלא צריך להתאמץ יותר מדי כדי לשנות את המספר ולשנות את הטריגר למשהו אחר, ואז אפשר להאזין לסיבבה שלך.

  4. spdr

    יש גם "פתרונות" תוכנה שמאפשרות להאזין, גם כשהפלאפון מכובה…ככה שזה מזמן לא בגדר שמועה 🙂

  5. TAsn

    פייט,
    עד כמה שאני יודע המספרי חירום צרובים בסים, ובלי הציוד המתאים אתה לא יכול לשנות אותם… אבל עם הציוד המתאים הכל אפשרי 🙂

    הדרך המתוארת פה, לא כרוכה אפילו באינטרקציה של המשתמש… ד"א, מה שכן מעניין אותי, אם הבחורים בחברות הסלולר מוודאות אם המספר חירום הוא באמת מספר חירום גם אצלם, או לא.. כי מספר חירום נותן לך להתקשר בלי הצפנה וגם בלי להיות חבר ברשת, כלומר בחינם…
    לא סביר שהם עד כדי כך מפגרים, אבל לך תדע, GSM שכונה…

  6. נקניקיא

    כל הספציפיקציות של הGSM זמינים לכל דורש באתר
    http://3gpp.org

    לא NDA ולא נעליים

  7. השכן עם הגינה הירוקה יותר

    טאסן, דבר עם אלו מהאופן מוקו, כמה שאתה עושה לו פרסום ומשווק אותו, שתקבל על זה לפחות כמה אחוזים מה יש 🙂
    בכל אופן, iPhone rulZzZzzZ!

  8. TAsn

    נקניקיא, האתר לא עולה לי, אבל זה שעשו לפרוטוקול רבסינג רציני\נדלף, לא אומר שזה לא סגור תחת NDA.
    אני אחפש עוד "הוכחות" לנושא מחר.

    השכן, iphone זה זוועת עולם 🙂 וכן, אני צריך לבקש מהם ספונסר 🙂

השאר תגובה

מחפש משהו?

תשתמש בטופס למטה כדי לחפש באתר: